Wyprzedaże rocznika 2009 - który model wybrać ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    Brakuje mi do podjęcia decyzji przejażdżki 1.6 tdi - może warto poczekać do początku roku i zamówić to co się chce nawet kosztem kilku złotych więcej aby byĆ zadowolonym w 100% albo ze spokojnym sumieniem - wiedząc - to był dobry wybór .
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      Bo jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy.

      Moment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną. ( ogólnie) Dlatego błędem jest porównywać samą moc.
      Dlatego silniki TSI też sie nieźle zbierają bo mają spory moment już przy niskich obrotach jak na benzyne.

      Co do małych pojemnościowo diesli można się przejechać na spalaniu.
      Mały silnik bardziej kręcisz i kręcisz odbija się to na spalaniu.
      Przykład silnika renault 1.6TD który na trasie przy spokojnej jeździe do 110 pali 7 litrów.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • adym
        Ambiente
        • 2008
        • 179

        Zamieszczone przez golibroda
        Brakuje mi do podjęcia decyzji przejażdżki 1.6 tdi - może warto poczekać do początku roku i zamówić to co się chce nawet kosztem kilku złotych więcej aby byĆ zadowolonym w 100% albo ze spokojnym sumieniem - wiedząc - to był dobry wybór .
        najlepiej odwiedz salon VW i przetestuj ten silniczek, byc moze bedzie optymalnym wyborem. W porownaniu do 1.9 ma zakres momentu przesuniety w dol, co zobowiazuje raczej do spokojniejszej jazdy, i chyba bedzie mniejszy potencjal do podnoszenia mocy, ale za to kultura pracy jak w benzynce i spalanie nieco nizsze niz w 1.9

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez Agamek12
          On poprostu uważa, że silnik o większej wartości maksymalnego momentu obrotowego ZAWSZE będzie przyśpieszał zdecydowanie lepiej (dlatego swojej małżonce kupił C4 "by Loeb" z dieslem...) - ja natomiast uważam, że róznica nie będzie większa, niż 2-3 sekundy...
          To powiedz swojemu znajomemu, żeby policzył jaki jest moment na kołach, a nie zachwycał się momentem na silniku. Generalnie skrzynia w benzynie i w dieslu bardzo się różni przełożeniami i w efekcie moment na kołach może być zbliżony. Jakiś czas temu porównywałem 1.9 TDI 130KM i 1.8T 150KM. Moment na silniku różni się o 50% (1.8T - 210Nm, 1.9TDI - 310Nm). Natomiast na kołach (oprócz pierwszego biegu gdzie jest duża różnica na korzyść TDI) moment rózni się tylko o jakieś 10%. Porównując przebieg momentu w turbodieslu i wonlossącej benzynie to faktycznie fajniej się jeździ dieslem, bo duży moment dostępny jest od niskich obrotów. I dlatego kilka lat temu była moda na TDI. Obecnie na rynku dostępnych jest dużo różnych turbobenzyn, które mają podobny przebieg momentu, a jego niższą wartość rekompensują innymi przełożenami biegów. A deklasują zakresem obrotów .

          [ Dodano: Wto 08 Gru, 09 11:48 ]
          Zamieszczone przez Psycho Dad
          Moment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną
          Niestety to jest jeden z ślepo powtarzanych frazesów nie mający wiele wspólnego z prawdą. Porównaj sobie osiągi Hondy S2000 (moment ok. 200Nm) i np. Octavii TDI 130KM (moment 310Nm) - masa porównywalna, czyli ok. 1300kg.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            Widzisz napisałem tam słowo ogólnie
            dzięki za uzupełnienie
            Ta i jeszcze takie porównanie przecież ta honda to już klasyk.
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • aldam
              L&K
              • 2006
              • 1036

              golibroda, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28384
              Audi A4 1.8TFSI

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                Zamieszczone przez _tm_
                Zamieszczone przez Agamek12
                On poprostu uważa, że silnik o większej wartości maksymalnego momentu obrotowego ZAWSZE będzie przyśpieszał zdecydowanie lepiej (dlatego swojej małżonce kupił C4 "by Loeb" z dieslem...) - ja natomiast uważam, że róznica nie będzie większa, niż 2-3 sekundy...
                To powiedz swojemu znajomemu, żeby policzył jaki jest moment na kołach, a nie zachwycał się momentem na silniku. Generalnie skrzynia w benzynie i w dieslu bardzo się różni przełożeniami i w efekcie moment na kołach może być zbliżony. Jakiś czas temu porównywałem 1.9 TDI 130KM i 1.8T 150KM. Moment na silniku różni się o 50% (1.8T - 210Nm, 1.9TDI - 310Nm). Natomiast na kołach (oprócz pierwszego biegu gdzie jest duża różnica na korzyść TDI) moment rózni się tylko o jakieś 10%. Porównując przebieg momentu w turbodieslu i wonlossącej benzynie to faktycznie fajniej się jeździ dieslem, bo duży moment dostępny jest od niskich obrotów. I dlatego kilka lat temu była moda na TDI. Obecnie na rynku dostępnych jest dużo różnych turbobenzyn, które mają podobny przebieg momentu, a jego niższą wartość rekompensują innymi przełożenami biegów. A deklasują zakresem obrotów .

                [ Dodano: Wto 08 Gru, 09 11:48 ]
                Zamieszczone przez Psycho Dad
                Moment określa przyspieszenie a moc prędkość maksymalną
                Niestety to jest jeden z ślepo powtarzanych frazesów nie mający wiele wspólnego z prawdą. Porównaj sobie osiągi Hondy S2000 (moment ok. 200Nm) i np. Octavii TDI 130KM (moment 310Nm) - masa porównywalna, czyli ok. 1300kg.
                Dlatego ja, jako umysł ścisły, potrzebuję znaleźć wartości finalne wyrażone liczbami, tzn. czasy przyśpieszeń obu tych silników - inaczej go nie przekonam...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez Agamek12
                  Dlatego ja, jako umysł ścisły, potrzebuję znaleźć wartości finalne wyrażone liczbami, tzn. czasy przyśpieszeń obu tych silników - inaczej go nie przekonam...
                  Na przykładzie Seat Altea:

                  przyspieszenie 80-120 na V biegu:
                  1.4 TSI (125KM) - 13,2s
                  1.9 TDI (105KM) - 13,7s

                  Źródło: http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=pl
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • aldam
                    L&K
                    • 2006
                    • 1036

                    przyspieszenie 80-120 na V biegu:
                    1.8 TSI (160KM) - 10,1s
                    2.0 TDI (140KM) - 8,9s

                    przyspieszenie 80-120 na VI biegu:
                    1.8 TSI (160KM) - 12,9s
                    2.0 TDI (140KM) - 11,1s
                    Audi A4 1.8TFSI

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      Zamieszczone przez _tm_
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      Dlatego ja, jako umysł ścisły, potrzebuję znaleźć wartości finalne wyrażone liczbami, tzn. czasy przyśpieszeń obu tych silników - inaczej go nie przekonam...
                      Na przykładzie Seat Altea:

                      przyspieszenie 80-120 na V biegu:
                      1.4 TSI (125KM) - 13,2s
                      1.9 TDI (105KM) - 13,7s

                      Źródło: http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=pl
                      Coś ten link nie "bangla".
                      Czy dane przyśpieszeń są podane dla skrzyń 5-cio, czy może 6-cio biegowych?
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • t271828
                        Elegance
                        • 2008
                        • 928

                        Zamieszczone przez kriso01
                        Porownanie z silnikiem Toyoty pokazuje, z ten 1.4TSI nie jest takim cudem ekonomicznosci
                        jak opowiadaja niektorzy jego posiadacze.

                        Komentarz

                        • aldam
                          L&K
                          • 2006
                          • 1036

                          link działa.
                          dla 1.4 tsi podane są dane zarówno na V jak i VI biegu , dla 1.9tdi jedynie na V, więc nie wiadomo, na ile można je porównywać.
                          Audi A4 1.8TFSI

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez aldam
                            przyspieszenie 80-120 na V biegu:
                            1.8 TSI (160KM) - 10,1s
                            2.0 TDI (140KM) - 8,9s

                            przyspieszenie 80-120 na VI biegu:
                            1.8 TSI (160KM) - 12,9s
                            2.0 TDI (140KM) - 11,1s
                            Zgadza się tylko, że w ogóle kwestia "elastyczności" jest dla mnie mocno naciągana. Jeżeli chcę bardzo szybko przyspieszyć od 80 do 120, bo właśnie kogoś wyprzedzam, a z przeciwka jadą samochody to i tak zredukuję bieg i wykonam ten manewr szybciej w TSI niż w TDI. A jeżeli mi się nie spieszy to co za róznica czy zajmie mi to 9 czy 10 sekund . Dla mnie tak pojęta elastyczność jest czymś bardzo wirtualnym i nie przekładającym się na rzeczywistą wartość. Konkretna wartość mówiąca cokolwiek o osiągach samochodu to np. czas na 1/4 mili.

                            P.S. Zresztą w dobie rosnącej popularności DSG i innych automatów "elastyczność" w ogóle traci rację bytu, bo nawet jadąc na 7 biegu po gwałtownym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje bieg tak, aby uzyskać jak najlepszy efekt.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Marx
                              Elegance
                              • 2009
                              • 865

                              problem w tym, ze chodzi o sytuacje nieprzewidziane, czyli np wyprzedzasz sobie i nagle cos sie dzieje i musisz gwaltownie przyspieszyc - wtedy nie ma czasu na redukcje.

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez Marx
                                problem w tym, ze chodzi o sytuacje nieprzewidziane, czyli np wyprzedzasz sobie i nagle cos sie dzieje i musisz gwaltownie przyspieszyc - wtedy nie ma czasu na redukcje.
                                Trochę masz rację, ale nie jestem pewien czy jednak redukcja biegu nie dałaby lepszego efektu. I poza tym to kolejny argument za DSG .
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • aldam
                                  L&K
                                  • 2006
                                  • 1036

                                  Dla mnie tak pojęta elastyczność jest czymś bardzo wirtualnym i nie przekładającym się na rzeczywistą wartość. Konkretna wartość mówiąca cokolwiek o osiągach samochodu to np. czas na 1/4 mili.
                                  Ja podchodzę do sprawy całkiem odwrotnie. 1/4 mili akurat nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem.
                                  Audi A4 1.8TFSI

                                  Komentarz

                                  • golibroda
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 530

                                    No to kolejne wrażenia.

                                    Jeździłem jeszcze raz 1.9 tdi.

                                    Rzeczywiście czuć różnicę z moja asterką choc silnik nie zbiera się tak szybko jak benzynowiec. Zawieszenie ogólnie twarde i sztywne.

                                    Jeździłem także 1.6 tdi ale króciutko ... za krótko.

                                    Dynamika podobna jak 1.9 choc miałem wrażenie,że 1.6 jest troszke żwawszy. Ogónie moc taka sama jazda wygladała podobnie, zawieszenie też.
                                    Głośność silnika - nie wiem czy to sugestia ale wydawał się cichszy choc przepaści nie było. Trzeba by sie przejechac nimi jeden po dugim albo obok siebie postawić.
                                    1.6 zamieszał mi w głowie. Gdyby był dokładnie taki sam egzemplarz obydwu octavii to nie wiem czy nie padłoby niby na niesprawdzona jednostkę 1.6. Tym bardziej,że usłyszałem o wycofaniu produkcji kultowego 1.9 w połowie przyszłego roku.

                                    Pouprawiam tteraz troszke sabotażu ale mnie nie lińczujcie

                                    Wpadłem też do Toyoty. jechałem Auris 1.4 CR 90 diesel. Też fajny silnik i przyjemnie się zbierał a dzwięki z pod maski bardziej benzynowy niz diesla - bardziej cykanie niz klekotanie.
                                    Natomiast cenowo i wyposażeniowo bije na głowe skodę - jednak wygląd corolli koszmarny a auris fajny.
                                    gdzyby zebrac warunki wyposażenia z toyoty wygląd wnętrza i zewnętrza z octavii oraz silnik diesla 1.6 to byłaby to fajna oferta.

                                    Jednak bardziej jestem za octavią tylko ten silnik (kultowy czy nowy). Albo teraz 1.9 z kolorem do przyjęcia jaki chcę albo po nowym roku 1.6 z mozliwościa kapryszenia no i chyba drożej Albo czarny metalik z 1.6

                                    Echhhhhhhhhh
                                    Pozdrawiam
                                    Piotr

                                    Komentarz

                                    • aniam111
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 436

                                      Czarny zawsze modny ) i jak się sba to ładnie wygląda
                                      Oglądałam Corollę i powiem szczerze że się zawiodłam wykończeniem. Auto stało w salonie. Z zewnątrz ok, a nawet fajnie choć to sedan. Ale np wykończenie bagażnika to jakaś porażka. Materiał zakrywający blachy ledwo się trzymał.
                                      Auris wogóle jakoś mi się nie podoba poza tym to sporo mniejsze auto. No i koszty serwisu i części wydaje mi się że tutaj też przegrywa ze skodą, ale może na ten temat wypowie się ktoś kto miał toyotę.

                                      Z aut które mnie się podobały to Hunday I30 CW, Kia Sportage, Ford Mondeo i Focus, Renault Megan, Suzuki SX4. W sumie różne marki i różne nadwozia.
                                      AniaM
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                      O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                      Komentarz

                                      • adym
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 179

                                        ja tez bralem toyote pod uwage ale obecna corolka nie ma kombi tylko hb /auris/, a avensis za droga

                                        Komentarz

                                        • malgosk
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 148

                                          Golibroda, policz sobie koszty benzyny z silnikiem TSI. Może jednak powinieneś wziąć pod uwagę także bene

                                          Nie żebym chciał Cię jakoś specjalnie nakłaniać do tego, ale jak ja robiłem podejście, to analizowałem 1.9 Octavię i 2.0 Kię Ceed - diesle (codziennie robię 230 km). Suma sumarum wybrałem 1.4 TSI. 1.9 był za drogi i za słaby. Osiągi, które mnie zadowalały w dieslu Skody dawał dopiero 2.0 silnik diesla. Ale jego cena...... bez sensu. Znowu Kia odpadła za całokształt. Jednak komfort Skody jest wart jej ceny.

                                          Tak więc cieszę się kulturą pracy 1.4 TSI i czekam na instalacje gazowe dfo tych silników. Akurat za 2 lata (po gwarancji) będą już przetestowane.


                                          Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            RS
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2009
                                            • 10917
                                            • Fiat

                                            golibroda, jabym sprobowal tego 1.6 tdi , raczej przemysleli konstrukcje

                                            Komentarz

                                            • voltar
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1107
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                              Rzeczywiście czuć różnicę z moja asterką choc silnik nie zbiera się tak szybko jak benzynowiec. Zawieszenie ogólnie twarde i sztywne.
                                              Znowu nie rozumuem .. chcesz powiedziez ze benzyna 80 KM zbiera sie lepiej niz 1.9 TDI , jakim to sposobem ?

                                              [ Dodano: Wto 08 Gru, 09 22:52 ]
                                              [quote]
                                              Zamieszczone przez aniam111
                                              Czarny zawsze modny ) i jak się sba to ładnie wygląda
                                              Oglądałam Corollę i powiem szczerze że się zawiodłam wykończeniem. Auto stało w salonie. Z zewnątrz ok, a nawet fajnie choć to sedan. Ale np wykończenie bagażnika to jakaś porażka. Materiał zakrywający blachy ledwo się trzymał.
                                              Tez balem tego sedana pod uwage. Poszedlem do dealera aby sie przejechac tym autem ale najpierw wsiadlem do jakiejs salonowki i to co najpier rzucilo mi sie w oczy to dziiiiiwne zegary i dosyc twarde plastiki. Jednak jak po chwili galka od zmiany biegow zostala mi w rece to po prostu przeszla mi ochota na jazde ...


                                              PS
                                              Bylem dzis w jednym z salonow Skody ... zero klientow , pustki.


                                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                              Komentarz

                                              • Ziomal
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 5841
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez sew1981
                                                golibroda, jabym sprobowal tego 1.6 tdi , raczej przemysleli konstrukcje
                                                Ludzie jeszcze długo podchodzic do tego modelu sceptycznie. "Bo sąsiad w Passacie miał 1.9 i przejechał milion bez remontu" zobaczysz będzie takie gadanie. Z resztą ten silnik jest za krótko na rynku żeby mówic , że jest sprawdzony. 2.0 BKD jest od początku produkcji O2 i niektóre wady fabryczne dopiero teraz wychodzą ( po 100.000 tys przebiegu) i mimo nic nie poprawiają ani żadnych akcji serwisowych czy cos.

                                                1.9 co pojemnośc to pojemośc , 1.6 będzie cichszy bo to Common Rail ale jego koszta ewentualnego późniejszego zepsucia się będą wieksze
                                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                Jest O1 1.6 BFQ

                                                Komentarz

                                                • golibroda
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 530

                                                  @voltar to zbieranie się nie jest w porównaniu do mojej asterki tylko ogólnie do typu silnika benzyna v.s. diesel.

                                                  Jak przycisniesz benzynowca to od razu idzie a jak diesla to n sie chwilke zastanowi a potem pojdzie.
                                                  Czyli w benzynie jest to natychmiast a w dieslu z opóźnieniem. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Piotr

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...